Piękne, mocne, zadbane włosy to wizytówka każdej z nas. Ich należyta pielęgnacja to podstawa. Ważna jest również zdrowa, prawidłowo zbilansowana dieta, która wzmocni włosy od środka i przyczyni się do wzrostu zdrowych i lśniących pasemek. Sprawdź, co jeść, a czego unikać, by każdego dnia móc cieszyć się mocnymi puklami.

Dieta na piękne włosy

By mieć piękne, zdrowe i lśniące włosy nasza dieta powinna być różnorodna i prawidłowo zbilansowana. Przede wszystkim należy dostarczać organizmowi odpowiedniej ilości białka, będącego budulcem naszego ciała, w tym również włosów. Składnik ten znajdziemy w mięsie, jajkach, nabiale i roślinach strączkowych. Ważną rolę odgrywają również nienasycone kwasy tłuszczowe Omega‑3, które korzystnie wpływają na włosy, a także ukrwienie skóry głowy. Źródłem tych kwasów są ryby, olej lniany z pierwszego tłoczenia, a także siemię lniane.

Niezwykle ważną rolę w diecie na zdrowe, piękne włosy odgrywają minerały oraz witaminy. Jakich składników mineralnych należy dostarczać organizmowi, by wypadanie włosów, ich kruchość i łamliwość, nie były nam straszne?

  • Żelazo – to bardzo ważny pierwiastek dla naszego organizmu. Jego niedobór może doprowadzić do anemii, co sprawi, że nasze pasma będą słabe i podatne na wypadanie. Żelazo znajdziesz w czerwonym mięsie, kakao, suszonych morelach, kaszy jaglanej i brokułach.
  • Miedź – to minerał, który odpowiada za wzrost włosów i ich ładny kolor. Orzechy i pestki dyni oraz słonecznika to jego najlepsze źródło.
  • Cynk – gwarantuje prawidłowe funkcjonowanie keratyny, a także normalizuje pracę gruczołów łojowych skóry głowy. Bogactwem cynku są warzywa strączkowe, ryby, wątroba oraz jaja.
  • Jod – sprawia, że kosmyki nie są kruche i łamliwe. Minerał ten znajdziesz przede wszystkim w rybach morskich i owocach morza.
  • Krzem – to pierwiastek trudny do znalezienia w pożywieniu. Dlatego warto regularnie pić herbaty ziołowe z pokrzywy i skrzypu polnego, tj. ziół będących prawdziwym źródłem krzemu. Minerał ten minimalizuje problem wypadania pasemek, a jednocześnie przyspiesza ich wzrost.

Jeśli zaś chodzi o witaminy, w naszym codziennym jadłospisie nie powinno zabraknąć:

  • Witaminy A, która wspomaga odbudowę komórek i keratyny. Jej źródłem są w szczególności ryby, żółtka jaj i zielone warzywa.
  • Witamina C – to silny antyoksydant, który doskonale rozprawia się z niszczycielskimi dla naszego organizmu wolnymi rodnikami i sprawia, że włosy są świeże i lśniące. Jej najlepszym źródłem są surowe warzywa i owoce.
  • Witaminy E, rozszerzającej naczynia krwionośne, które odżywiają pasma i chronią je przed uszkodzeniami. Jej źródłem są orzechy, jajka, masło czy pieczywo pełnoziarniste.
  • Witamina D3 – stymuluje odnowę włosów. Jej źródłem są fermentowane produkty mleczne, ryby i jaja. Warto dodać, że witamina ta wydziela się również w organizmie pod wpływem promieni słonecznych.
  • Witaminy z grupy B – korzystnie wpływają na ogólny stan i kondycję naszych pasemek. Znajdziesz je w roślinach strączkowych, kaszach i jajkach.
Odżywka nawilżająca
REDKEN Clear Moisture Conditioner 1000ml – Odżywka nawilżająca
Odżywcza maska do włosów suchych, grubych i zniszczonych
KERASTASE Nutritive Masquintense Irisome 500ml – Odżywcza maska do włosów suchych, grubych i zniszczonych
Szampon do włosów koloryzowanych
BIOLAGE Colorcaretherapie Shampoo 250ml – Szampon do włosów koloryzowanych

Chcesz mieć piękne i zdrowe włosy? Unikaj tych produktów w swojej diecie!

Życie w biegu, ciągły stres, nieodpowiednio zbilansowana dieta mogą osłabić nasze pasma i sprawić, że będą wypadały, staną się matowe i przesuszone. Sprawdź, które produkty należy ograniczyć, by temu zapobiec.

  • Spożywanie potraw zawierających w swym składzie nasycone tłuszcze zwierzęce, np. fast foody.
  • Nadmiar w diecie cukru, białego pieczywa czy słodyczy, które sprawiają, że włosy szybko się przetłuszczają, a także powodują powstawanie łupieżu.
  • Nadmierne spożywanie szpinaku, szczawiu, rabarbaru i botwiny, ponieważ zawarte w nich szczawiany utrudniają przyswajanie wapnia, cynku i magnezu.
  • Picie dużych ilości mocnej kawy i herbaty.
  • Częste spożywanie alkoholu.
Uniwersalny olejek pielęgnacyjny
KERASTASE Elixir Ultime Oleo-Complexe 100ml – Uniwersalny olejek pielęgnacyjny
Kuracja nabłyszczająca 60-sek.
GOLDWELL Dualsenses Color 60sec Treatment 200ml – Kuracja nabłyszczająca 60-sek.
Olejek pielęgnacyjny do każdego rodzaju włosów
GOLDWELL Elixir 100ml – Olejek pielęgnacyjny do każdego rodzaju włosów

Regeneracja włosów w domu powinna odbywać się dwutorowo, co oznacza, że zdrowa dieta musi iść parze z należytą pielęgnacją kosmyków. Z pomocą przychodzą profesjonalne kosmetyki fryzjerskie, których codzienne stosowanie w połączeniu z odpowiednio zbilansowanym jadłospisem sprawi, że Twoja pasma będą zdrowe, mocne i pełne blasku.

Wpis przygotowany przez:

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.